Translate

dijous, 16 d’octubre del 2025

1. Ètica i actitud professional

 

1. Ètica i actitud professional

  • Lema central: “Guanya amb ment, actua amb cor”.

  • Missatge clau: La intel·ligència tècnica ha d’anar acompanyada de valors humans.

  • Exemple pràctic: En una reclamació bancària, més important que guanyar la disputa és explicar les opcions al client amb claredat i respecte, evitant conflictes innecessaris.




2. Escolta activa i comprensió

  • Manuals recomanen: Abans de prendre decisions o defensar una postura, cal entendre el punt de vista de l’altra part.

  • Cas destacat: A les asseguradores subcontractades, observar i comprendre els processos interns ajuda a identificar errors o abusos i millorar la transparència.


3. Memòries professionals

  • Reculls d’experiències viscudes dins dels sectors financers i jurídics.

  • Objectiu: Documentar transformacions observades, conflictes, i pràctiques ètiques o no ètiques.

  • Exemple: Advocats del RACC i gestors de reclamacions asseguradores que van experimentar situacions de mala praxis, mostrant com no gestionar clients ni casos.


4. Recomanacions pràctiques

  • “Escolta, respecta, guanya”: prioritzar la comprensió abans de defensar arguments.

  • “Comprendre abans de convèncer”: enfocament estratègic en negociacions i resolució de conflictes.

  • Documentació contínua: portar memòries personals o manuals interns ajuda a millorar procediments i evitar errors repetitius.


5. Missatge transversal

  • La combinació de professionalitat, transparència i respecte és clau per gestionar correctament qualsevol situació dins de la banca, assegurances o serveis de justícia.

  • Les memòries i manuals serveixen tant per aprendre de l’experiència pròpia com per conèixer pràctiques adequades o problemàtiques en el sector.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada